? ??????????????Life Is Unpredictable? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??10 Grabs Today. 1966 Total Grab
s. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????Lil Things About Me? ????? ?? ???Rating: 4.4 (183 Ratings)??10 Grabs Today. 37999 Total Grabs. ??????Preview BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

CaMat datang =))



SEJARAH CINTA BARU BERMULA...Hehe




 Xpernah ku menduga...kan bertemu denganmu..
Bersatu di alam cinta...
Tak Pernah ku merasa..Bahagia Begini..
Di sisimu.....- Akur Janji 

Dengan Lafaz Bismillahirahmanirrahimm...

Akhirnya..diri ini telah dimiliki sementara oleh seorang hamba Allah..maka bermula kemurungan ku kerana Saham-Saham ekuiti,bond,sukuk,moneymarket semuanya drop menjunam...Maaf yea kaum2 adam, permohonan dan temuduga dah tamat. Big Boss..a.k.a wali ana telah menerima lamaran tersebut...dan bertarikh 4hb nov aritu..maka berakhirla zaman pencarian....bermulala zaman perkenalan..

Alhamdulillah...benar kata2 orang ilmuwan...kalo kita nak sesuatu..kita kena berangan dulu..dari ana zaman sekolah lagi, ana sudah bercita-cita nak bercinta selepas kahwin..tp masa zaman dlu, ramai yang trauma bila dengar bercinta lepas kahwin..katanya akan xbahgiala...xbezla..dpt panas baranla..xpi,zaman sentiasa berubah..Alhamdulillah, skung masyarakat dh lbh open..sbbnya tiada jaminan yg mengatakan cinta sblm tue bhgia dan cinta slpas kwin tue bhgia..

Cuma, yg membezakan adalah dosa bnyk n sikit...dan kafarah2 yg Allah nk bg..Kadang2 mngkin kte xbhgia bercinta slpas kahwin sbb zmn kte sblm kahwin kte ske bg harapan palsu pd orang lain,bnyak menyakiti hati orng len...so, kena jgk kafarah slpas bernikah..

Sbb itu, sblm atau slpas kahwin..sntse mengamalkan solat taubat...yg pnting sbgai hamba kita berusaha menjadi yg lebih baik dri semalam dan redo andai Allah menguji kita...

InsyaAllah, ana pun pernah khilaf dlu dan belajar dari kekhilafan...Dan sentiasa menjadi yg terbaik di sisi Allah..Allah tahu apa yang terbaik untuk kita...Lepaskan jika perlu lepas jika seseorang itu mengganggu urusan Agama,dan akhirat kita..percayalah..jika kita pilih agama dari cinta..Allah akan datangkan mereka yang lebih baik dari kita sangka..Allah mendengar segala rintihan2 anda..mengadulah padaNya..jangan malu...
Menangislah jika anda rasa menangis di hadapanNya itu dapat meredakan kesakitan...
Mengadulah segala kesakitan Anda,Kepayahan Anda pada yg Maha Khaliq..
Dia Maha mendengar...

Walaupun sesakit mana pun anda..senyumlah...sesuatu yang baik akan menusul...seperti mana..
Allah Berikan Hujan yg lebat,Petir,Kadang-kadang kilat yg menakutkan...tp selepas itu Allah tukarkan kepada mentari yang indah,Suasana yg sejuk dan nyaman serta pelangi yg Indah...

- 'Jangan takut untuk terluka...kerana duka adalah pengubat dosa..'

Alhamdulillah...Doakan untuk kebahgiaan kami..walaupun kami tak kenai mana,walaupun tiada madah cinta..tp, ade sesuatu yg menggetar jiwa..iaitu pegangan agama yg tak bisa mengotori erti cinta...cewah..insyaAllah..selagi iman di sisi, benih cinta ini akan di jaga supaya diterima oleh orng yg selayaknya, pada waktu yang selayaknya...amiinn..


0 comments: